V Poľsku sa bude vyrábať nový Jeep, Fiat a Alfa Romeo
Spoločnosť FCA dnes oznámila masívnu investíciu vo výške 2 miliárd eur do poľského závodu v meste Tychy. Závod chce rozšíriť a do navýšenej kapacity umiestniť výrobu troch nových modelov Jeep, Fiat a Alfa Romeo. Investícia umožní vyrábať autá s hybridným a elektrickým pohonom.
Práce na modernizácii existujúcej a novej časti továrne sa začnú už v prvej polovici roka 2021. Do továrne mieria úplne nové roboty a stroje. Investícia nemá za úlohu dohnať iba deficit vo výrobe hybridných a elektrických vozidiel, cieľom je prostredníctvom nich posilniť postavenie značiek najmä na Slovensku a v Česku, na twitteri tak uviedol Mark Gowin, šéf kvality FCA. Prvé autá majú z výrobnej linky začať schádzať v druhej polovici roka 2022.
Rafal Grzanecki, tlačový hovorca FCA v Poľsku navyše potvrdil, že pôjde o modely značiek Jeep, Fiat a Alfa Romeo. Podľa všetkého sa počíta s výrobou nových generácii malých SUV modelov segmentu B a to Fiatu 500X, Jeepu Renegade a najmenšieho SUV of Alfy Romeo, o ktorom sme písali nedávno. Modely by mali stáť na platforme CMP z koncernu PSA, ktorú využívajú napríklad Opel Mokka či Peugeot 2008. "Aktuálne vyrábané modely Fiat 500, Abarth a Lancia Ypsilon sa budú vyrábať aj naďalej a ak budú dopyt a objednávky pretrvávať aj v budúcnosti, výroba týchto modelov bude pokračovať aj súbežne s novými modelmi" vysvetlil Grzanecki.
Poliaci sa tešia
Nebohý šéf Fiatu Sergio Marcchione pred dvoma rokmi ešte stihol oznámiť plán investícii, Poliaci však jeho smrťou stratili nádej na avizované financie. Dnes však už vedia, že sa na nich nezabudlo. Za 100 rokov existencie továrne v Poľsku ide vôbec o najväčšiu investíciu. Tamojšia továreň zamestnáva na juhu sliezskeho regiónu vyše 2500 ľudí, čím sa radí medzi najväčšie z koncernu FCA. Vysoký podiel komponentov do áut, ktoré schádzajú v súčasnosti z výrobnej linky sa vyrába taktiež v Poľsku. Približne každú minútu schádza z výrobných liniek nové auto. V roku 2019 Tychy vyrobili celkovo 263 176 automobilov Fiat, Abarth a Lancia (Fiat 500 - 179 689 kusov, Abarth 595 - 21 015 kusov, Lancia Ypsilon - 62 472 kusov). Z toho 99% sa vyviezlo na 58 trhov po celom svete.
Stratégia s ďalšími malými crossovermi segmentu B tak vďaka tejto správe naberá reálne kontúry. Modularita platformy CMP s možnosťou použitia spaľovacieho motora, hybridnej sústavy a plne elektrického pohonu pomôže automobilkám uspokojiť dopyt trhu a zároveň plniť čoraz prísnejšie emisné normy.