V čom tkvie sila skvelého modelu JEEP® GLADIATOR?

13.10.2021

Európska verzia JEEP® GLADIATOR disponuje dokonale zladenou kombináciou naftového motora 3.0 V6 MultiJet (EcoDiesel) a osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF.

Šesťvalcový motor má výkon 264 koní pri 3600 ot./min a krútiaci moment 600 Nm v 1400-2800 ot./min

Ide o motor s označením A 630 DOHC s objemom 2873 cm3, pochádza z Talianska a vyrába ho spoločnosť VM Motori, ktorá sa dlhé roky zoberá vývojom a výrobou naftových motorov najmä pre využitie v lodiach a pre ostatné priemyselné aplikácie.

Motor modelu JEEP® GLADIATOR je treťou generáciou svojho druhu a dosahuje skvelé parametre vďaka novým vstrekovačom, ktoré naftu vstrekujú pod tlakom 2000 barov, a sú schopné vykonať aj viacnásobný vstrek paliva pri jednom pracovnom cykle. Tretia generácia neznamená len minimálne vylepšenia, svedčí o tom fakt, že s pôvodným motorom 3.0 V6 zdieľa aktuálny model len 20% dielov.

Vysoká účinnosť a ešte nižšia spotreba a emisie

Motor pracuje pri kompresnom pomere 16,0:1. Materiálová skladba motora je dimenzovaná na extrémne podmienky - vysoké tepelné zaťaženie a odolnosť pri brodení bahnom a vodou. Blok motora modelu JEEP® GLADIATOR je vyrobený z liatiny s vermikulárnym grafitom, hlava motora je hliníková a kľuky s ojnicami sú z kovanej ocele.

O preplňovanie valcov sa stará turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek, vďaka čomu je pružnosť a reakcia motora okamžitá. Pre zvýšenie efektivity a zníženie spotreby paliva a emisií motor používa vysokotlakovú a nízkotlakovú reguláciu výfukových plynov EGR. Kombinovaná spotreba paliva je podľa metodiky WLTP od 9,5 do 9,7 l/100 km, mimo mesta však JEEP® GLADIATOR dokáže dosiahnuť aj minimálnu hodnotu 7,2 litra/100 km.

Inteligentná automatická prevodovka ZF

Výkonný motor modelu JEEP® GLADIATOR je spriahnutý s automatickou prevodovkou s označením 8HP75 od firmy ZF. Tá nie je žiadnym zdieľaným kompromisom, má totiž presne optimalizované jednotlivé prevodové pomery pre všetky jazdné podmienky, ktoré môžu nastať pri jazde s konkrétnym autom.

Softvér riadiaci prevodovku používa plávajúcu mapu riadenia riadiacu sa podľa aktuálnych premenných - jazdný režim, teplota, stúpanie, zatáčanie a zvolený režim 4x4. V praxi to znamená, že prevodovka v modeli JEEP® GLADIATOR radí za každých podmienok ten najvhodnejší stupeň, nemôže sa preto stať, že vodič čaká neprimerane dlho na reakciu po stlačení plynového pedálu.

Foto: Jeep | ZF | VM Motori