Maskovaná Alfa Romeo Tonale už jazdí

08.06.2021

Najbližší nový model od Alfy Romeo - Tonale - SUV segmentu C už brázdi cesty v maskovaní. Jeden z prototypov bol zachytený čitateľom talianskeho magazínu pri testovaní neďaleko Turína. Sériové Tonale uvidíme o rok a vieme presný dátum!

Od predstavenia konceptu Tonale už uplynul nejaký čas. Prvýkrát sme mali možnosť vidieť nádherný koncept na ženevskom autosalóne v roku 2019. Alfa sa vtedy netajila tým, že zvolila odlišný koncept tvorby ako v prípade dvojice modelov Giulia a Stelvio, ktoré síce patria medzi špičkové modely segmentu, no neprinášajú očakávané výsledky predajov. 

Odlišný koncept spočíva v použití koncernovej platformy, ktorá je ekonomicky výhodnejšia. Nové SUV bude postavené v segmente C a malo by využiť platformu, na ktorej stojí napríklad Jeep Compass. Vďaka tomu môžeme očakávať aj elektrifikovaný pohon všetkých kolies.

Aj dizajnový koncept je iný. Model Tonale sa proporciami inšpiroval staršími Alfami GT Junior, Montreal alebo GTV. Trojicu segmentov do svetlometov si zase prepožičiava z modelov Brera alebo SZ. Líniu okien poznáme z modernejšej Alfy 8C Competizione. Skrátka ide o srdnatejší návrat dizajnu k DNA Alfa Romeo ako to bolo v prípade Giulie a Stelvia. 

Nový model sa bude vyrábať v talianskej továrni Pomigliano d´Arco, kde sa v súčasnosti vyrába Fiat Panda. Výrobná linka je už postavená a pripravená vyrábať prvé prototypy. Jeden z nich je zachytený na nasledujúcich fotkách.

Jean Philippe Imparato - generálny riaditeľ Alfy nedávno zároveň oznámil dôvody zdržania modelu Tonale. Ten sa už v skutočnosti mal predávať tento rok na jar. Jeho odloženie o rok neskôr bolo pripisované pandémii. Posledné posunutie nový riaditeľ hodil na seba - nebol totiž spokojný s výkonovými charakteristikami špičkovej plug-in hybridnej verzie. Oznámil však aj to, že model Tonale bude k dispozícii u všetkých predajcov v Európe 4.6.2022.

Motory

Ako už bolo spomenuté, elektrifikácia sa novému modelu nevyhne. Rozhodne však pôjde plug-in hybrid, ktorý poskytne dostatok zábavy za volantom tak ako sa pre Alfa Romeo patrí. Pod kapotou by sme vďaka elektrifikácii mali nájsť špičkový výkon vďaka kombinácii turbo benzínovej jednotky 1.3 GSE Firefly a elektromotora. Objavili sa však aj informácie o vývoji novej varianty benzínového motora Firefly s objemom 1.5 litra, ktorý by mohol v tomto prípade nahradiť jedna trojku. Pod kapotou by sa mali nachádzať aj inovované motory 1.6 MultiJet s mild hybridným pohonom. 

Tri nové jazdné režimy D.N.A. 

DUAL POWER poskytne maximálny výkon spaľovacieho a elektrického motora s možnosťou aktivácie špeciálneho režimu E-MOZIONE pomocou ktorého sa upraví odozva plynového pedálu, zefektívni sa brzdenie a zrýchli sa reakcia riadenia 

NATURAL je najlepším spoločníkom pre každodenné použitie, automaticky reguluje použitie spaľovacieho alebo elektrického motora pri zachovaní skvelých výkonových parametrov a zabezpečenie najefektívnejšej spotreby paliva 

ADVANCED E je plne elektrický režim, pomocou ktorého sa presuniete napríklad ráno do práce bez použitia kvapky paliva 

Konektivita

Chystá sa aj špičkové riešenie konektivity pomocou najnovšieho systému U Connect 5. generácie. Karty v hre pre zaujímavý výsledok možností konektivity ešte môže zamiešať čerstvá spolupráca koncernom Stellantis a spoločnosťou Foxconn. Spoločne sa totiž zaviazali vyvinúť prelomové digitálne kokpity a prispôsobené prepojené služby s Mobile Drive Joint Venture.