Fiat sa vracia do B-segmentu: Privítajte Fiat 600e

04.07.2023

Fiat obnovuje svoje pôsobenie v segmente B po piatich rokoch, kedy z výrobných liniek vzišlo posledné Punto. Debutuje totiž model 600 s prívlastkom e, pretože ako prvá prichádza elektrická verzia s dojazdom až 400 kilometrov.

Nová päťmiestna šesťstovka má na dĺžku 4170 milimetrov, šírka je slušných 1781 mm, výška zase 1577 mm. Batožinový priestor má objem 360 litrov a v interiéri nájdeme 15 litrov priestoru vo forme odkladacích priečinkov.

Dizajnovo sa 600-vka snaží evolučne nadviazať na elektrický Fiat 500e, pričom na C-stĺpiku nájdeme zaujímavé akoby tretie okno, je to však plastová vložka. Predné svetlá sú veľké a oblé, obsahujú plastovú vložku vo farbe karosérie, ktorá evokuje oddelenie LED pásu od spodného svetlometu. Na boku nájdeme nápis 600, výrazne pôsobia 18" veľké disky kolies a typický taliansky štýl zdôrazňuje talianska vlajka preložená cez nápis 600 v zadnom nárazníku. Grafika zadných svetiel má dymový nádych a typický tvar písmena E po vzore elektrickej päťstovky.

Interiér je zameraný na farby. Zákazníci si môžu vybrať 8 rôznych farieb pre ambientné osvetlenie. Palubná doska je k dispozícii v rôznych farbách podobne ako v rade 500. Netypické je pre Fiat elektrické nastavovanie polohy sedadla vodiča, ktoré má dokonca funkciu masáže. Zadné sedadlá sú delené v pomere 40 ku 60, v aute nájdeme USB zásuvky typu A aj C, vzadu Céčko. V stredovom odkladacom priestore sa nachádza bezdrôtová nabíjačka pre smartfón.

Technika

Je koncernová a kopíruje ponuku modelu Jeep Avenger, čo je technicky spriaznený súrodenec nového Fiatu. Základom úložiska energie pre pohon je 54 kWh lítium-iónová batéria, ktorú možno funkciou rýchleho dobíjania (100 kW) doplniť za hodinu na 80% jej kapacity.  Nachádza sa v podlahe pod prednými a zadnými sedadlami a v stredovom tuneli. Bežné dobíjanie prostredníctvom 11 kW palubnej nabíjačky a káblom Mode 3 trvá približne 6 hodín. Dojazd sa pohybuje na úrovni 400 km, pričom v meste sa jeho hodnota môže navýšiť až o 50%.

Elektromotor dodáva autu výkon 115 kW, teda 156 koní a 260 Nm krútiaceho momentu dostupného od nuly. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá deväť sekúnd a maximálka sa ustáli na 150 km/h. K dispozícii sú na výber tri jazdné režimy - eco, normal a šport.

Asistencia vodiča a konektivita

Fiat 600e prichádza s množstvom zabudovaných technológií pre autonómnu jazdu 2. úrovne. Nájdeme v nej adaptívny tempomat, čítanie dopravných značiek s inteligentným rýchlostným asistentom, monitoring mŕtveho uhla, varovanie pred čelnou zrážkou a ďalšie systémy pre autonómne fungovanie v dopravnej zápche. Šesťstovka rozpozná cyklistov aj chodcov a monitoruje aj úroveň únavy vodiča.

Ďalej tu nájdeme elektrické otváranie batožinového priestoru, automatickú klimatizáciu, senzory svetla a dažďa alebo audiosystém so šiestimi reproduktormi. Infotainment má veľkosť 10,25 palca a je plne pripojiteľný bez použitia kábla v aplikáciách Android Auto / Apple Car Play. K dispozícii sú aj aktualizácie na diaľku s pripojením na internet.

Nastavenie navigácie môžete konzultovať hlasovými povelmi do autonómne aktualizovanej navigácie TomTom. Na diaľku cez aplikáciu zase môžete zapínať svetlá, otvárať a zamykať auto, ale aj púšťať klimatizáciu a kúrenie.

Ponuka verzií

Na úvod je elektrická šesťstovka k dispozícii vo verzii (RED), ktorá nesie špecifické dizajnové prvky a doplnky. Vonkajšia farba karosérie môže byť červená, biela a čierna. Druhou z ponuky je verzia La Prima, ktorá je k dispozícii vo farbách Italy Sun, Italy Sea, Italy Earth a Italy Sky. Objednávky sa otvárajú pre taliansky trh už zajtra.

Stellantis Fans uvádza, že na trh príde neskôr aj 48V mild-hybridná verzia s benzínovým trojvalcom 1.2 Turbo kombinovaným s hybridnou automatickou prevodovkou. Neskôr by mohla byť k dispozícii aj verzia s nižšou kapacitou batérie a samozrejme aj nižšou cenou. Príde aj na opačné spektrum ponuky, pretože ostrá verzia tohto auta dorazí pod značkou Abarth. Všetky uvedené verzie očakávame pre rok 2024.

Pozrite si paletu farieb v ponuke nového Fiatu 600e