Ako fungujú Jeep Compass a Renegade e-hybrid?
Nové pohonné ústrojenstvo dorazilo pod kapoty dvoch modelov JEEP, z ktorých sa stávajú autá so šetrným prístupom k planéte. Od novej techniky možno očakávať nie len nižšie emisie, ale aj zníženú spotrebu paliva a vyšší komfort jazdy. Ako fungujú nové hybridy a čo pod týmto pojmom vôbec prichádza?
1.5 GSE T4 Turbo
Nový motor je štvorvalcový, má zdvihový objem 1469 cm3, je preplňovaný turbodúchadlom a prichádza s výkonom 95 kW (130 koní) a krútiacim momentom 240 Nm. Motor z rodiny Global Small Engine bol navrhnutý tak, aby sa čo najlepšie hodil na hybridné použitie. Pracuje okrem štandardného režimu aj na Millerovom cykle, ktorý ponúka vysoký kompresný pomer 12,5:1 a zlepšuje tepelnú účinnosť a samozrejme znižuje spotrebu paliva oproti staršej 1.33 GSE.
Dvojspojková automatická prevodovka 7HDT300 a elektromotor
Nová dvojspojková automatická prevodovka prichádza so siedmimi stupňami a "mokrými" spojkami. Súčasťou prevodovky je 48-voltový elektromotor s výkonom 15 kW (20 koní).
48 V batéria a BSG elektromotor
Vodou chladená 48-voltová batéria obsahuje aj DC/DC menič, ktorý mení napätie aj na 12V. Batéria sa nachádza v stredovom tuneli auta a nezaberá teda priestor pre batožinu. Spomínaný menič napätia tu funguje k pohonu BSG (Belt Starter Generator). Ten nahrádza klasický alternátor a je tu najmä pre plynulé štartovanie motora a podporu, čím sa zvyšuje komfort.
EV riešenia pre JEEP RENEGADE & COMPASS
Hoci sa novinka označuje ako MHEV, teda mild hybrid, ponúka niekoľko významných riešení, ktoré sú spojené len s full hybridom. Vďaka tomu táto elektrifikácia jednoznačne zvyšuje komfort používania.
K dispozícii je:
Silent Start - naštartuje vozidlo bez zapnutia benzínového motora
Energy Recovery - dobíja batérie pri spomaľovaní vozidla
e-Coasting - regeneratívne brzdenie - dobíja batériu
e-Queuing - umožňuje elektrické zastavenie a rozjazd v zápche
e-Launch - umožňuje rozjazd v elektrickom režime pri pohnutí sa z križovatky
e-Boosting - krátkodobo zvýši krútiaci moment na kolesá pri akcelerácii a optimalizuje pracovný režim benzínového motora
e-Creeping - umožňuje vozidlu jazdiť s nulovými emisiami pri nízkej rýchlosti jednoduchým uvoľnením brzdového pedála.
e-Parking zjednodušuje parkovacie manévre a vykonáva ich v tichu a s nulovými emisiami.
Parametre hybridnej jazdy ovláda vodič prostredníctvom menu Hybrid Pages na displeji infotainmentu alebo ikonami na prístrojovom paneli.
Režimy a fungovanie nových hybridných jednotiek si môžete pozrieť aj v nasledujúcom videu.
Už o pár týždňov budú prvé JEEP RENEGADE & COMPASS e-HYBRID aj na Slovensku aj s novou limitovanou edíciou Upland vo farbe Matter Azur a so špecifickými doplnkami karosérie a interiéru.